SPEED 400
Laminátový trup 450 Kč, sklopná vrtule s unašečem a kuželem 250 Kč, lamin.náběžka 100 Kč od J.Michny, ostatní samovýroba. Malý, úžasně skladný a lehký model s křidélky, který je dosti svižný a dovede se ukázat na rychlosti v prudké zatáčce. Přemety jsou jeho oblibou. Prostě mazlíček.
Jeho skladnost dokumentuje obrázek vlevo. Na křídlo je slepen obal z vlnité lepenky a na něj pak přichycen jednoduše, na háčky trup. Kužel s vrtulí se schová v uzávěru z nějakého spreje. Takovéto uchycení trupu je možno díky tomu, že model nemá směrovku. Přesahující výškovku pak chrání ještě postranní kryty, rovněž složené z lepenky a izolepou přilepeny k oběma bokům obalu. Tento přenosný obal se mi velmi osvědčil, pevný a skladný.
rozpětí 960mm, letová hmotnost 602g (křídlo 170g, trup 150g bez přijímače a motoru, s motorem 258g), MIG 480 BB (8,4V, 16300 rpm, hřídel 3,175 mm, 108g), 8 x SANYO N500AR (156g), vrtule sklopná 6 x 3" (15 x 8cm), 3 x servo Graupner C261, REX 7 mini
Po neřízené havárii :
Tuning :
V květnu 2006 došlo na vytuningování o kterém jsem uvažoval už dosti dlouho. Namísto čtyřistaosmdesátky přišla střídavá Mega ACn 16/25/4 (2500Kč, 120g) k tomu regulátor Jeti Advance 18plus (1300 Kč), přijímač Schulze Alpha 5.35 (1350Kč), vrtule Graupner Cam Folding Prop 8/4,5 (20/11) a tříčlánek LiPol 2000mAh. Stoupání kolmo nahoru a lety dlouhé přes půl hodiny, střemhlavá rychlost rovnající se téměř Optimě a neuvěřitelně ostré zatáčky jsou výsledkem této i když ne zrovna levné úpravy.
Letová hm. 642g (trup 300g, křídlo 170g, Accu Kokam SHD 3s LiPol 2000mAh 15C - 172g)
Mega ACn 16/25/4 | 9/5 | 23,2 A | 11 400 ot |
---|---|---|---|
" | 8/4,5 | 14,4 A | 12 000 ot |
" | 6/3 | 5,6 A | 14 000 ot |
MIG 480 BB | 6/3 | 11 A | 15 000 ot |
Událost s odlomením listu vrtule (26.5.07) :
Za letu, cca 30m vysoko, dám plný plyn a podivná rána, ohlédnu se, zda bratr nepřistál se svým modelem do některého z aut, ale nikoliv. Můj model přestal reagovat na plyn. Jdu na přistání. Cítím, že model špatně reaguje na výchylky. Ještě ve vzduchu vidím, že jsem pravděpodobně ztratil motor. Po přistání (do trávy) zjišťuji, že chybí kužel s vrtulí, ale motor přece jen zůstal, avšak na vylomené přepážce s poněkud ukrouceným trupem. Ve dvou místech prasklina (vepředu a za křídlem). Bowden táhla výškovky byl z páky kormidla rovněž vytažen, takže jsem řídil jen dotýkající se strunou o páku, tím byla vysvětlena ona špatná reakce na výchylky. Po diskuzi jsem si ověřil, že došlo nejprve k odlomení listu vrtule a následnou vibrací, než uletěl unašeč i se zbytkem vrtule, došlo k utržení přepážky, ukroucení a poškození trupu. Shodnou zkušenost a projev měli i jiní kolegové. Vrtule Cam Folding Prop 9/5 točila staticky na plný plyn téměř 12 000 ot/min.
Po opravě (už to znovu lítá jak má) :